Hunger
Ukraine, once the breadbasket of the world, became the center of a global food crisis after Russia's 2022 invasion blocked Black Sea exports. As hunger, speculation, climate change, and war collide, the documentary explores how food has become a geopolitical weapon threatening worldwide instability, mass migration, conflict, and millions of lives.