My Left Foot
No one expects much from Christy Brown, a boy with cerebral palsy born into a working-class Irish family. Though Christy is a quadriplegic and essentially paralysed, a miraculous event occurs when, at the age of 5, he demonstrates control of his left foot by using chalk to scrawl a word on the floor. With the help of his steely mother, and no shortage of grit and determination, Christy overcomes his infirmity to become a painter, poet and author.