Nakam
In Nazi-occupied Ukraine, twelve-year-old orphan and violinist Mitka has joined a group of partisans who use the boy's inconspicuous appearance to plan an explosive attack unnoticed. When a group of high-ranking SS officers arrives in their vicinity, they are chosen as the targets of the attack, but this inevitably puts Mitka's only friend in mortal danger.