Parsifal's Progress
Few interpretations of Richard Wagner's Parsifal received as much critical acclaim as did Nikolas Lehnhoff's version for the English National Opera in 1999. Critics at The Guardian described the production as 'one of the best interpretations [they] had ever seen.' Lehnhoff, who was once an assistant to Wieland Wagner, opera director and grandson of the legendary composer, gives new life to the ...