Pavarotti In Hyde Park
This legendary concert of Luciano Pavarotti in Hyde Park,1991, was held to mark the 30th anniversary of the start of Pavarotti's operatic career. The Guardian wrote that there had not been "such a brouhaha for a free concert" since the concert given by The Rolling Stones in 1969. Attended by 120.000 fans, including Lady Diana, Prince Charles, Andrew Lloyd Webber, Michael Caine and Prime Minister John Major, Pavarotti thrilled the electrified audience with a popular program from Verdi to Puccini (Nessun Dorma), from Mascagni and Leoncavallo to Bixio (Mamma) and Curtis.