Agate
Agate, a female demon cursed with eternal life, is tormented by her past regrets and unhappy memories. Desperate for relief, she casts off the top half of her head into a valley, hoping to forget her past. However, this act triggers catastrophic flooding, turning Hell Valley into a lake. Alois, the Prince of Ghosts, is dispatched to the mortal realm to find what is causing the flood. This puts him on a collision course with Agate. As their paths cross, will they find redemption—and perhaps romance—amid the chaos? This 2023 Chinese animated series was directed by Yin Xiang Lu.