Al Murray: Why Does Everyone Hate The British Empire?
The British Empire existed for three centuries, and its legacy continues to influence governance, culture, and attitudes in the UK and beyond. As the heated debate over the British Empire continues, Al Murray pairs up with local comedians to explore the complex history of colonial rule in India, South Africa, Australia, and Jamaica. They learn about the origins of the empire, lift the lid on the often grim realities of life under British rule, and discover how today's world views the UK's imperialist past.
Al Murray is joined by master of stand-up, Anuvab Pal, to find out about the Koh-i-Noor diamond and explore the truth about the UK's rocky relationship with India, once seen as the 'jewel in the crown' of the British Empire.
Al and comedian Loyiso Gola embark on a road trip through South Africa to explore the UK's imperial history in the country, from colonial wars to the deals that eventually led to the development of apartheid.
Al and comic Kevin Kropinyeri reveal that Captain James Cook was not really a captain, explore the Aboriginal history of Australian cricket, and uncover the often brutal land grabs that impacted Indigenous Australians.