All Hail King Julien
King Julien learns that 99-percent of the lemurs love him, so he makes it his mission to find and convert the one "hater."
The evil genius Karl sets out to destroy King Julien. When both Clover and Maurice are captured, King Julien must save them from his new nemesis.
Exhausted from settling his subjects' disputes, King Julien replaces himself with a dummy king so he can play hooky, unwittingly sparking a rebellion.
Set on reclaiming his throne, Uncle King Julien convinces Julien to go into Fossa territory. Julien creates a disguise and forces Maurice to join him.
Clover is forced to have a holiday and while she's away she meets the handsome and free-spirited Sage Moondancer.