Allen Iv3rson
Through unprecedented access and personal stories, along with intimate interviews with family, friends and fellow NBA players and coaches, Iverson shares a more reflective side of his present-day self.
Allen Iverson returns to his hometown, to attend the ceremony for the street that is being named after him, and reflects on his origins. Raised amid poverty and violence, he overcame adversity to lead Bethel High to state titles.
II
Ann Iverson fights to free her son, seeking guidance from Georgetown coach John Thompson. Under Thompson's mentorship, Allen rises to stardom. He leaves college early and becomes Rookie of the Year, but his rapid rise draws both praise and criticism.
Iverson wins the first game of the 2001 NBA Finals against the Lakers, earning him some national respect. That same year, he marries his long-time girlfriend Tawanna.