Atlantic Crossing
A princess steals the heart of the president of the United States in an epic drama based on the World War II relationship of Franklin Roosevelt and Norwegian Crown Princess Martha. Kyle MacLachlan stars as Roosevelt, opposite Sofia Helin as Martha, who flees the Nazis with her three young children and lives under Roosevelt’s protection.
The Attack
A year after visiting U.S. President Franklin Roosevelt, Norwegian Crown Princess Martha and her husband, Prince Olav, must flee the Nazi invasion of their country.
Olav and the king plan their escape; Martha and her children take refuge in Sweden, but a Nazi threat still looms.
U.S. President Roosevelt extends a special invitation to Martha and her children, while bombs fall on Olav and the king in London.
Martha is pressured to exploit her friendship with President Roosevelt; Martha and her children get a surprise Christmas present.
Olav arrives from England as America enters the war; Missy becomes suspicious of ties between Martha and the president; a Nazi plot unfolds.