Breaking New Ground
Robert Hartwell takes on the challenge of transforming a 200-year-old house with a complicated history into a home filled with love. It's a renovation story that celebrates the resilience of Robert's journey, as well as those who came before him.
The Parlor
Robert meets his team to begin renovating his 200-year-old home and is on a mission to protect and salvage as many original details as possible.
The Kitchen and Dining Room
The kitchen and the dining room renovations become one of Robert's biggest challenges, in both balancing the books and making important decisions.
During the renovation of his primary suite, Robert is on a mission to understand where he comes from and how he became the person he is today.
As Robert juggles his time between creative and construction challenges, he leans on his friends and learns more about his new community.
Building a one-of-a-kind dance studio and a room for future family, Robert reflects on his original intention — to fill this house with joy.
On a mission to finish his house, Robert works around the clock to make sure a special suite for his mother is fit for a queen.