Chasing Mummies
Stuck
Zahi is supervising the restoration of the Step Pyramid, the oldest in Egypt, and helping him out are the members of his fellowship programme.
A team of archaeologists dive into the Mediterranean to bring up a nine-ton pylon that was part of Cleopatra's shrine. But when incompetence prevails, Zahi unleashes his fury.
Finding unopened tombs in modern-day Egypt is very rare indeed, but with all his fellows in tow, Zahi heads to Sheikh Sobey and discovers an amazing mummy inside a sarcophagus.