Clever Brenda
Bees
Find out why bees are so important and learn all about pollination, nectar and the types of bees that live in a hive. Learn why bees are in danger now and why we need to look after them.
Butterflies
Did you know that there are over 20 thousand types of butterflies? Join Brenda and discover where they come from and learn how they transform from caterpillars into colourful, beautiful creatures.
Join Brenda as she explains how recycling works and why it’s important to that you dispose your paper, glass, tins and plastic selectively. Follow the journey of your old rubbish through the recycling plant and see how it transforms into something useful.