Cooper's Treasure
Treasure hunter Darrell Miklos dives the waters of Campeche, Mexico in search of shipwrecks first located by astronaut Gordon Cooper from space in 1963.
Dead Silence
Darrell seeks clues from Cooper's past. His widow reveals many secrets, but a former NASA flight director won't say a word. A big piece is missing in Darrell's mission.
Darrell visits the Atocha, a valuable shipwreck Cooper recorded 50 years ago. Experts there send Darrell to an archive in Spain to hunt down an ancient manifest.
Darrell finds the final piece to Cooper's code, but hiring a crew presents new danger as he discloses his secret mission. On the water, there's a big discovery.
Following the Columbus trail, bad weather strikes and Darrell dives past the limits of his gear into extreme danger. Plus, a huge discovery changes everything.
The discovery of a lifetime becomes a massive salvage operation. Pulling up and verifying Columbus' anchor might be the biggest challenge yet.