Curious Traveler
New York City
Why constellations are backwards in Grand Central; why there is an abundance of acorns around New York; why the Great Hall at the Met resembles the Baths of Caracalla.
St. Paul's Cathedral; the City of London; why Temple Church is round; why a copy of the Magna Carta has remained at Salisbury Church for 800 years.
The dragon on the Welsh flag; the title Prince of Wales; the Walls of Constantinople; how King Longshanks is related to King Vortigern and Magnus Maximus; Britain's smallest church.
Why the French settled in Montreal; Paris Metro stop; why Notre-Dame Basilica is blue; Hotel de Ville; Bank of Montreal; whether there really is an archaeological dig underfoot at Place Royal.
French Loire Valley castle; Biltmore; why Henry Ford, F. Scott Fitzgerald and Thomas Edison stayed at a hotel whose roof appears to be melting; Scots-Irish immigrants create country music.
A.B.C. Architect; Fan Tan Alley; "Canada's Castle"; why there is no sign above the main entrance to the Empress Hotel.