Deep Dive
The fascination of cliff diving
World Title winners Orlando Duque, Gary Hunt and Rhiannan Iffland discuss how important it is to stay sharp throughout the season when every event offers different platforms and water conditions.
The perfect take-off
Finding the perfect take-off is the most important step in creating a good dive. Orlando Duque, Gary Hunt and Rhiannan Iffland share the challenge of finding the placement for a take-off.
Somersaults and twists are foundational to cliff diving and the combination of the two is how the pros do it. Orlando Duque, Gary Hunt and Rhiannan Iffland share the best techniques.
The impact of hitting the water, known as the entry, is a crucial moment in the cliff diving routine. Orlando Duque, Gary Hunt and Rhiannan Iffland share what makes the perfect entry.
A difficult dive can bring in the most points at competitions. Orlando Duque, Gary Hunt and Rhiannan Iffland share the different varieties of dives that are developing quickly in the sport.
The perfect dive is what every athlete is chasing at each cliff diving competition. Orlando Duque, Gary Hunt and Rhiannan Iffland share what achieving a perfect 10 from judges feels like.