Chasing the Dream
Mexican high diver Jonathan Paredes had one goal: become the Red Bull Cliff Diving world champion. Now that he's accomplished that, he's working hard to hold onto the title in the 2018 World Series.
New champion, new challenges
Jonathan Paredes feels the pressure to hold onto his championship title in 2018. As the winter break comes to an end and the cliff diving season begins Paredes prepares to remain on top.
Troubled waters
The first stop of the 2018 Red Bull Cliff Diving season in Texas, USA, doesn't go as hoped for reigning champion Jonathan Paredes, so he refocuses before heading into the second stop in Bilbao, Spain.
Having reached the pinnacle of his sport in 2017 when he won the world championship, Jonathan Paredes still has obstacles to overcome. In Spain, he works on a new dive and battles with his fears.
It's halfway through the Red Bull Cliff Diving 2018 season and, to help him draw inspiration for the remaining competitions, Jonathan Paredes turns to high-diving legend and good friend Orlando Duque.