Ed Stafford's Rite of Passage
From 24 hours of agony in Brazil to jumping over bulls in Ethiopia, adventurer Ed Stafford travels the world to experience how indigenous cultures turn boys into men.
Ed meets the Hadzabe of Tanzania, who live in balance with their environment, including collecting honey from the world's most aggressive bees.
In Mongolia, Ed must wrestle the giant heirs of Genghis Khan to become a man. He takes part in the annual rite of passage festival, Naadam.
Ed travels to the Ecuadorian rainforest to visit the Waorani, where he hunts monkeys and crocodiles alongside them, makes poison-tipped arrows for blowpipes, and finds out what life is like with no number higher than five.
For most people, Shaolin kung fu takes years to master - Ed has just a few days to learn to control his Qi, or vital force, before fighting a martial arts master.