Island of the Monsoon
The shadowy forests of Yala National Park are the perfect hideout for secretive leopards. One young female, Asha, has never before ventured beyond her mother's territory - two square miles of lakeside hunting ground teeming with spotted deer and wild boar, a leopard's ideal prey.
In Sri Lanka's parched lowlands, monkeys eat succulent water lilies at a lake in a forest clearing alongside deer and wild boar come to drink, but the peaceful scene cannot last.
A huge human-created lake in Minneriya National Park supports the largest concentration of elephants in Asia. Families travel here, but this season marks a turning point for one young male.