Filipa's Notebook
Filipa shows off the recipes from her life, full of memories and stories to tell. Consulting her notebooks, she presents Veal Carpaccio, Zucchini Frittata, Cod à Brás, Spinach Gratin, Shrimp Fettuccine and much more.
Can I have seconds?
Filipa showcases a selection of recipes that beg to be eaten again, such as a pear tart with blue cheese, a creamy fettuccine with shrimp, and also a decadent brownie with marshmallows.
Using up leftovers
Filipa gives some tips to repurpose leftovers and makes a spinach gratin with rice béchamel, a loaf of Banana Bread and a very hearty dirty soup.
Filipa makes delicious huevos rancheros, a traditional and moist bacalhau à brás and, for dessert, a cherry clafoutis.
Filipa makes a lunch option for friends and family. She starts for dessert with a very decadent grand gâteaux, for the main course, a monkfish massada and, for starter, a quick-to-make brie folhadinho.