GRAND PRIX Driver
This docuseries goes inside the McLaren racing team, one of the most prolific in Formula One, during its challenging 2017 season as the team tries to rebound from two tough years.
Change is in the Air
Rookie Stoffel Vandoorne is about to begin his first season in F1 with McLaren-Honda alongside two-time champion Fernando Alonso. Stoffel has his first seat fit, tests the new car and engine in a simulator, and sees the chassis being completed.
Built to Fail
Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso and the McLaren-Honda team continue to prepare for the 2017 season. Stoffel's gruelling fitness regime intensifies with endurance training.
The McLaren-Honda team prepares for the big car launch, while Stoffel Vandoorne and Fernando Alonso unveil the car to the worldwide media. The engine's build issues leave the team wary and everyone wonders how the car will perform in Barcelona.
Stoffel Vandoorne and Fernando Alonso get behind the wheel of the new McLaren, but they blow nine engines by the end of the test. Meanwhile, senior management must make a difficult decision.