Heidi
Heidi and Peter get to know each other on a trip to the meadow, but Heidi gets captured by Karl and his gang. Peter challenges Karl to a race to climb Jackdaw's Cliff to save her, but when Karl gets stuck and is about to fall Heidi has to fetch Grandfather to save the day... much to his annoyance!
Peter tells Heidi that he hates school and she becomes scared that she will have to go. She has a nightmare about it and decides to run away to the cave to hide but finds herself in trouble. Grandfather wakes up to find Heidi missing - will he be able to save her before it is too late?