Laura Whitmore on Britain's Killer Teens
Laura Whitmore looks at the case of 16-year-old Logan MacPhail, who killed his 15-year-old ex-girlfriend Holly Newton in 2023. He stalked her, lured her into an alley and fatally stabbed her.
The Copycat Killer
In 2014, inspired by the crime drama series 'Dexter', 16-year-old Steven Miles murders Elizabeth Thomas. Experts recount the investigation, psychiatric assessment and trial.
In 2011, 18-year-old Reece Ludlow murdered 35-year-old Louisa Brannan after meeting in a pub. Investigators later reveal a history of abuse.
Fifteen-year-old Jordan Jobson fatally stabs 18-year-old Samantha Madgin, a young mother trying to calm a street fight, and paramedics call her wounds unsurvivable.