Bo tries to recover gems stolen from a strange collector who offers to pay her with information about her origins.
While tagging after Lauren and Bo in the Fae world, Kenzi becomes deathly ill (and incredibly grossed-out) when she inadvertently eats some toxic human soup at the home of an Aswang - sending Bo and Lauren on a daring undercover mission in search of a cure, at a powerful pharmaceutical company. As Bo and Lauren race to save Kenzi, they are each forced to face their varying control issues – with surprising results – underscoring their growing attraction and the beginning of a possible relationship.