Lost Worlds with Bettany Hughes: The Nabataeans
Bettany Hughes is on a mission to understand the secret behind the success of the Nabataeans. The glorious tombs of their cities like Ancient Hegra in AlUla, Saudi Arabia are proof of a rich kingdom.
Bettany discovers the ancient monopoly of the Nabateans on a prized luxury, incense, as she follows ancient routes from Oman, across the Red Sea, into Greece and Italy.
In the final leg of her journey into the hidden world of the Nabataeans, Bettany arrives in Petra, their capital, and she delves into the city at its peak, marvelling at its sophistication and wealth.