To Think Like a Killer
A new perspective on the woman whose crime-hunting innovations changed history. To stop serial killers, Dr Ann Burgess must first learn to think like one. Burgess investigates and studies the damaged psyches of victims and their attackers.
To Listen to a Killer
Dr. Ann Burgess, a psychiatric nurse and professor, gets a call from the FBI that results in her participation in a new task force aimed at catching serial predators, she is thrust into an active investigation involving the assaults of over 20 women.
Ann publishes her groundbreaking study and serial crimes go down, but she quickly comes to realise that there is never time to rest.