Mental
Dynamic young psychiatrist Jack Gallagher walks a fine line as he struggles to reconcile his highly unorthodox methods of treatment with the conservative hospital administrator, who also happens to be his former girlfriend. As the director of Mental Health Services at a Los Angeles-area facility, Jack constantly encounters patients facing unknown, misunderstood or misdiagnosed conditions.
When Dr Jack Gallagher, a young, dynamic and radically unorthodox psychiatrist, arrives for his first day at Wharton Memorial Hospital, he must confront not only his patients' disorders, but also his own staff.
When Jack and the staff treat a woman suffering from 'hysterical pregnancy' they discover her OB/GYN husband is more deluded than she is.
When a bipolar, eight-year-old boy is admitted to Wharton Memorial to be treated for an 'accident' with a knife, Jack discovers the only way to reach him is through a video game that exists only inside the child's head.