A fugitive geneticist and four of his "creations" search for others of their kind while attempting to stay a step ahead of a morally ambiguous government agent.
The Shock of the New
Some genetically altered humans with extraordinary abilities must search for a place of refuge before those who created them can exploit their powers.
I Scream the Body Electric
Gifted mutants Brennan and Emma join the Mutant X team in the fight against Eckhart's Genetic Security Agency.
Adam and his team match wits with Russians who work for Eckhart and who are using a machine to hunt down new mutants.
Shalimar falls for a scientist who can reverse genetic mutations, but when the treatments prove fatal, the team must intervene.
Adam leads the team on a crusade to stop a mysterious new mutant who uses his powers to wreak havoc throughout the city.
Adam and his team face a challenge when a deadly virus spreads through the city causing infected mutants to lose control over their powers.