On Death Row
27 JUNE 1994. Pablo Ibar is allegedly seen in a video of a triple homicide. None of the evidence found at the crime scene is incriminating but this makes no difference. Pablo is tried and sentenced to death. This is the story of a family that refused to give up. The 25-year fight of a man to prove his innocence.
The lifeless bodies of a man and two women appear in a house in Miami. Some images recorded by a video camera lead the police to believe that the murderer is the Spaniard Pablo Ibar, who will be tried and sentenced to death.
Sentenced to death, Pablo watches the years go by and experiences the daily life of death row. A new lawyer, Benjamin Waxman, appears on the scene. Convinced of Pablo's innocence, Waxman prepares the appeal to get him out of jail.
Although it implies delaying the appeal and being at least two more years locked in the corridor, Pablo decides to continue with the new line of investigation. Waxman requests DNA evidence to prove Willian Ortiz is one of the killers.