Pablo
Big Purple Bird
Pablo and his mum are getting ready to go to a wedding, but when Pablo discovers a big purple creature with feathers on top of her head, he wonders where his mum has gone.
Mae gan Pablo ei ffordd ei hun o weld y byd, ond pan mae Llyfr yr Anifeiliaid ar goll - all Pablo greu un newydd? Pablo can't find his Big Book of Animals, so he decides to try making a new one.