Queer as Folk
Set in and around the Manchester gay scene, the groundbreaking Queer as Folk documents the lives and loves of three young gay men — Stuart (Aidan Gillen), Vince (Craig Kelly), and Nathan (Charlie Hunnam). Although uncompromising in the portrayal of gay life, the programme prides itself on its focus on the characters themselves rather than their sexuality.