After spending a childhood safely hidden away in a monastery, a teenage Mary Stuart arrives in France where she has been sent to secure Scotland's strategic alliance by formalizing her arranged engagement to the French King's dashing son, Prince Francis.
When Simon, an English envoy, tells Mary that the English are aware of her fragile engagement to Francis, Mary and Francis put on a show to protect their alliance.
Mary must decide if she is willing to lie and have a man sentenced to death in exchange for being released from her engagement to Prince Francis; Francis and Bash grow suspicious of Tomas' intentions.