Rewriting Destiny
Xia Yu Bing (Dong Si Yi) is a minor and somewhat unpleasant and malevolent character in a universe – set in Ancient China – dreamed up by a comic book author. She dies early in the “story,” after being poisoned by her husband Xu Zi Yan (Li Ge Yang). But after she is killed, the author confronts her in a sort of comic book afterlife space and tells her that she will have the chance to be re-spawned. Furthermore, she learns, if she plays her cards right, she will be able to become the “female lead” and a “good” character in the story. She comes back to “life,” but finds that becoming a “goodie” isn’t an easy task. Xu Zi Yan is still determined to wipe her out and conduct ghastly experiments on her body. And on top of it all, a number of other “characters” in the story now have it in for her – including female characters who also want to be the main heroine. A number of other minor characters also block her way or plot her downfall. But as she spends more time with Xu Zi Yan – all the while trying to avoid his plans to destroy her – an unlikely bond begins to form between them. Will Cupid become her ally in Xia Yu Bing’s bid to become the ultimate female lead? “Rewriting Destiny” is a 2022 Chinese drama series that was directed by Jin Xiong Hao.