Rise Up, Sing Out
Rise Up, Sing Out' is a series of animated, music-based shorts that are designed to provide an inspiring and empowering message about race, culture and community, celebrating differences and providing a framework for conversation. The shorts feature music by Ahmir "Questlove" Thompson and Tariq "Black Thought" Trotter.
Gather Round
Kingston and his friends, with the help of their families, are kids who both notice and celebrate their differences through a song that encourages young viewers to imagine a better world.
Super Bonnet
Celebrating black haircare in a song at a sleepover, friends Taniya, Shawna and So-Hyeon show Amelia their bedtime routine to protect their natural curly-textured hair.
In an empowering song, Taniya helps her friends and viewers understand how to process and respond when someone says something hurtful to them.
In a song celebrating names that are often stigmatised, So-Hyeon teaches her friends Kingston and Rogerneiqua a game, helping to pronounce and appreciate each other’s names!
In this song, Terrell explains to Kingston that some people will judge them on the colour of their skin, in a story that encourages coming together in kindness towards all.
Taniya and Amelia learn that Gabriel is Dominican and black, and So-Hyeon says she too is biracial in a song that celebrates the joy of being multiracial.