Searching for Sound
Follow music artists in search of music from cultures and communities around the world. They explore musical history, find inspiration for their own work and learn what could be next in music trends.
Sandunes
Take a trip to the Indian mega-city of Mumbai, where music producer Sandunes’s latest project has seen her take the chaotic sounds of the metropolis and meld them into a cohesive soundscape.
Islandman and VeYasin
Istanbul’s emerging talent Islandman and his musical partner VeYasin hunt for sound treasures. The journey will take them across thousands of miles searching for the sounds of their musical ancestors.
After the viral success of Harlem Shake, music producer Harry 'Baauer' Rodrigues seeks inspiration in a journey to the United Arab Emirates and Japan, in search of new sounds for his next creation.
Japanese composer and producer Yosi Horikawa has adopted a DIY approach to making music. He uses everything from a microphone and a karaoke machine to toys, mixed with a whole lot of passion.
Producer-singer-songwriter Mitya explores the region of Tatarstan, Russia, where he grew up. Along the way he collects audio samples, meets local musicians and finds inspiration for his own work.