Sengoku BASARA: Samurai Kings
Rift
As Toyotomi Hideyoshi gets ready to storm Odawara Castle, Date Masamune rides to keep him from taking over the country. Tokugawa Ieyasu takes matters into his own hands after his plans are thwarted.
Chaos
Tokugawa Ieyasu, free to seek to control on his own terms, confronts Takeda Shingen; Ishida Mitsunari mourns Toyotomi Hideyoshi's death; Katakura Kojuro tries to return to Oshu.
Tokugawa Ieyasu looks to forge new bonds and alliances, spurring Ishida Mitsunari to take action; everyone tries to court Saika Magoichi and her band of mercenaries.
Sanada Yukimura strives to be the best commander he can be, setting out on the warpath to confront Uesugi Kenshin; Otani Yoshitsugu and Mori Motonari's plotting takes a turn.
The confrontation over Ishida Mitsunari sends Date Masamune and Sanada Yukimura in different directions; Chosokabe Motochika heads south on a recruiting mission.
Date Masamune and Sanada Yukimura do some soul searching and consider their alliances; Maeda Keiji and Chosokabe Motochika have their assumptions about Tokugawa Ieyasu challenged.