Shark with Steve Backshall
Taking a look behind the scenes as naturalist and shark-lover Steve Backshall gets up close and personal with these amazing creatures.
Steve explores the radical variety of sharks that call the Atlantic Ocean their home and marks the start of a global journey in the so-called shark capital of the world, the Bahamas.
Steve Backshall embarks on a mission to learn whether the sharks of the Indian Ocean are capable of adapting to rapidly changing conditions like climate change, overfishing, and pollution.
Steve Backshall heads to the Pacific Ocean to understand the reasons behind shark hotspots as he visits Cocos Island, administered by Costa Rica and a favourite of scuba divers.