Somali and the Forest Spirit
The world is ruled by a diversity of inhuman beings, who persecuted humans and drove them to near-extinction. One day, the forest guardian Golem meets a human girl. This is a chronicle of a journey that would bind a member of the dying "human" clan to the forest guardian Golem, as father and daughter.
Edible Herbs and the Oni's Dwelling
When Somali gets injured, the dwarf oni doctor Shizuno invites them back to his house for treatment; Golem asks Shizuno to teach him how to make medicine to use on their journey going forward.
In Winecup Village, Golem and Somali meet Uzoi and Haitora, who are on a journey to cure Haitora's illness; Uzoi, believing that Somali's blood can cure Haitora, invites the travelers to join them on their desert crossing.
Hoping to cure Haitora's illness, Uzoi attacks Somali, but realizes she can't bring herself to hurt her; that night, Haitora reveals an important secret to Golem, which Uzoi happens to overhear.