The Carrie Diaries
It's 1984 and a pre-Manolos-and-Mr-Big Carrie Bradshaw (`Sex and the City') is just a Connecticut teenager with a rebellious kid sister and a harried father, struggling to deal with her mother's death. Languishing in suburban life, Carrie jumps at an opportunity to intern at a Manhattan law firm, where the glamour and the grit of the big city make her feel alive. When Carrie meets Larissa, a style editor at Interview magazine who introduces her to a world of nightclubs and interesting people, she feels inspired and realises there is no going back; she was meant for New York.
Lie With Me
Donna tries to keep Carrie and Sebastian apart; a wedge is driven between Maggie and Walt; Larissa wants to do a photo shoot with Carrie's purse.
When Tom won't allow Carrie to see Sebastian, Carrie snoops through Tom's files and finds shocking information about Sebastian's past; Maggie tries to deal with her breakup with Walt.
When Larissa invites Carrie to a Halloween party in the city, Carrie decides to bring Walt along; Maggie and Mouse go to Sebastian's party so they can keep an eye on him; Doritt gets caught sneaking out of the house.
Carrie is invited to a soiree in Manhattan; Mouse turns to Walt for help; Maggie faces off with Donna and her friends; Tom comes to a realisation after he loses his wedding ring.