The Lawyer
Frank Nordling is a young and exceptionally promising defense lawyer. When Frank learns the truth behind his adoptive parents’ death, his whole world unravels.
Tormented by the murder of his parents as a child, Frank Nordling becomes consumed by revenge when his police officer sister, Sara, discovers evidence that their parents' killer is part of Copenhagen's underworld.
Frank starts work at the law firm that represents Thomas Waldman and is given one week to prove himself by winning a case. Sara uses her police contacts to investigate Waldman's number two, Bogdan.
Frank is determined to use Bogdan to get to Waldman, and takes a case defending one of Bogdan's decoys for tax evasion. Unfortunately, the prosecution is led by Frank's former lover, Patricia Staaf.
Brian tells Frank that he has Bogdan's phone and it contains evidence linking an upcoming drug deal directly to Waldman. When Waldman orders a hit on Brian, Sara rushes to save him, endangering Liam.
Determined to seek revenge for what happened to Patricia, Frank decides to get Waldman's biggest rival in the criminal underworld, Daniella Ayala, pardoned and released from prison to start a drug war.
Frank secretly prepares his former colleague Fredrika to carry out Daniella's appeal for release from prison. But as Frank grows optimistic, Waldman becomes nervous and orders a hit on Daniella.