The Machinery
Olle Hulten wakes up drunk on the ferry between Sandefjord and Strömstad. In his car is a gun and a lot of money. Simultaneously the police is chasing a robber who have hijacked a car and is holding the security guard at gunpoint.
Hunted
Olle wakes up on a ferry with no memory of how he ended up there, or why there is a bag with banknotes and a gun next to him. All he knows is that he must flee.
Guilty?
Olle doesn't hand over the weapon and the money to the police, instead he hides the bag in the house he is building together with Josefin. Nina finds evidence that indicates that Olle was behind the robbery.
Olle tries to find the woman he met at the hotel. The tracks lead him to a boatyard where he instead meets his childhood friend Tom, who wonders where Olle has been for the past 20 years.
Nina and the police find Nikolai's body, but his face is not recognisable. Olle discovers that someone has tracked his life, and Tom turns out to be a key person in the conspiracy.
Olle discovers that Tom has a role in the conspiracy against him. Olle is forced to seek refuge with his parents, whom he has not seen in 20 years.
Monika picks up the bag containing SEK 30 million and returns home to pack and escape the country. But there Olle is waiting for her, and it turns out that they know each other better than they have let on.