The Mongol Empire
This series follows the Mongol mounted warriors who emerged out of Central Asia in the 13th century to conquer much of the known world. Although the Mongols fought with unparalleled brutality, they also aspired to many of the civilized values of their victims and helped trigger long-lasting cultural interchange between East and West.