The Passage
Based on author Justin Cronin's trilogy of the same name, `The Passage' is a character-driven action drama that focuses on Project Noah, a secret medical facility where scientists experiment with a dangerous virus that could lead to the cure for all disease -- but it also could potentially wipe out the human race. When a young girl is chosen to be a test subject, a federal agent is tasked with bringing her in, but he becomes her surrogate father, determined to protect her at any cost -- even as Project Noah's work threatens to unleash an unimaginable apocalypse.