The Pitt (with ASL)
A realistic examination of the challenges facing healthcare workers in America as seen through the lens of the frontline heroes working in a modern-day hospital in Pittsburgh, Pennsylvania.
While Dr. Robby attempts to distract himself from the anniversary of his mentor's death, Dr. Collins tries to push through her shift with sickness; after fainting at the sight of a brutal injury, Victoria Javadi fights to prove herself in The Pitt.
Robby helps siblings navigate their father's end of life care; Samira fends off cops targeting a woman with a misunderstood condition.
Samira does her best to keep Whitaker on the right path; a young person's overdose causes conflict in the emergency room.
While helping a patient's family cope with loss, Robby struggles with memories of his mentor's final days; Santos learns a hard lesson; Mel struggles with her bedside manner; Whitaker falls victim to a psych patient known as The Kraken.
Both Santos and Collins deal with their own moral and legal quandaries; Samira's careful approach earns praise from patients and reproach from Robby. Javadi unintentionally upends McKay's attempts to help an unhoused patient.
Robby receives an ultimatum from the hospital; Mel, Javadi and Collins each navigate their unique mother-daughter dynamics.