The Wild Thornberrys
Eliza Thornberry is not your average kid. She and her family travel the world with their famous documentary-maker parents Nigel and Marrianne. Oh, and don't tell anyone, but she can talk to animals!
Flood Warning
Flood Warning: When the Thornberrys spend the night in the middle of the savanna, Eliza goes hunting with a pride of lions, only to discover that Debbie is about to become a midnight snack! (S1, ep 3)
Bad Company: A swarm of mysterious, prankster marmosets overrun the Thornberry camp, and it is up to Eliza to beat them at their own game. (S1, ep 8)
Gold Fever: When Eliza and Debbie discover an old treasure map on the Galapagos islands, they set out to claim their "riches". However, once the gold is discovered, greed sets in. (S1, ep 12)
Matadi Or Bust: When Eliza, Darwin and Donnie are stranded on the banks of the Congo river, they must traverse the cliffs and crags of mountainous Zaire to catch up with their family. (S1, ep 4)
The Temple Of Eliza: When Eliza discovers a secret temple, a group of jaguars believe that she is their long-lost queen. But, thrilled with her new royal position, Eliza gets into trouble! (S1, ep 5)