This England
Boris Johnson wins the 2019 General Election and prepares for Government. Covid-19 emerges in Wuhan and cases rise in China, then spread across Asia and to Europe. Boris prepares for Britain leaving the European Union.
As the situation worsens in Italy, Boris attends a tense COBRA meeting and prepares for the pandemic to reach the UK's shores.
As Covid-19 cases and deaths rise, hospitals and care homes continue their battle against the pandemic. Meanwhile, WHO and scientists stress the importance of testing and Carrie hosts a baby shower at Chequers with Boris.
Lockdown begins in the UK. More people are hospitalised and die as a result of Covid-19. The situation in care homes and hospitals gets worse as deaths rise. Meanwhile, Boris tests positive and might need to go to hospital.
A jogger sees Cummings and his family in Durham as more and more people fall ill and care homes and hospitals struggle to cope with the cases. At the same time, the Government discusses contingency plans as Boris is taken to ICU.
While Boris recovers, Carrie gives birth and the country tries to cope with Covid-19 cases. The Cummings Durham story breaks and Dom has to hold a press conference to address the breach of lockdown regulations.