Turning Points in Modern History
Turning Points in Modern History takes you on a far-reaching journey around the globe to shed light on how two dozen of the top discoveries, inventions, political upheavals, and ideas since 1400 have shaped the modern world. These 24 thought-provoking episodes start in the early 15th century and culminate in the age of social media to reveal astounding threads that weave through the centuries.