Understanding the New Testament
In these 24 eye-opening episodes, Professor David Brakke takes you behind the scenes to study not only the text of the New Testament, but also the authors and the world in which it was created. You'll explore Jewish lives under Roman occupation, reflect on the apocalyptic mood of the first and second centuries AD, and witness the early Christians' evangelism beyond the Jewish communities.