Unrequited Love
A university student harbouring a secret love for a classmate keeps close tabs on him, which ultimately affects the course of both their lives as circumstances constantly bring them face to face.
Wise beyond her years, university student Luo Zhi recalls her high school crush Sheng Huainan, who is unaware of her enduring affection.
Huainan's friend Zhang Mingrui attempts to woo Luo Zhi, who bumps into Huainan while investigating rumours of a haunted school building.
After a heart-to-heart talk with Huainan about courtship, Luo Zhi refuses his invitation. Mingrui asks Xu Riqing about her feelings for Huainan.
Jake and Tiffany's mother Zhu Yan opens up to Luo Zhi about a painful episode in her past. Mingrui helps Huainan enter Luo Zhi's case study group.
Xu Riqing sees Huainan and Luo Zhi in rehearsal and starts to understand how he truly feels. Ye Zhanyan asks Huainan to renew their relationship.
Luo Zhi thinks about her childhood memories of Huainan, and the duo's bond strengthens. Zhanyan is unwavering in her pursuit of Huainan.