Up Next: Burna Boy
“My granddad was a DJ in Lagos; all the records would come to him first,” Burna Boy tells Apple Music. “I would find myself being inspired by things that I’ve heard as a kid: Nigerian music or African music, some French music or some Jamaican music.” That education is reflected in the rich and adventurous Afrofusion that he makes today—not that he wants to take all the credit for it. “When it’s time for music to be made, it’s almost like my ancestors just come into me and then it’s them,” he says. See him share his story in our exclusive documentary and watch his interview with Beats 1’s Julie Adenuga, where they discuss his new album, African Giant, and the moment he first realised his career was blowing up. You can listen to the latest Burna Boy music, along with tracks from more rising stars, on the Apple Music Up Next playlist.
The Nigerian singer-songwriter reveals the inspirations and spirit behind his music.